| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
rinke

|
Geplaatst: Wo Mei 05, 2010 9:27 pm Onderwerp: Stelling: Nederland moet worden opgeheven. |
|
|
Het kleine Nederland kan niet alle problemen oplossen van zowel het platteland als van de randstad.
De problemen van de randstad en het platteland zijn zeer verschillend
In het platteland hebben ze het probleem dat dorpen uitsterven: verdwijnen van werkgelegenheid, scholen, kroegen,dorpshuizen enz.
In de randstad hebben botsingen tussen verschillende culturen,angst voor andere culturen en file problemen.
In de Nederlandse regering wordt veel aandacht besteedt aan de regionale problemen van de randstad, maar is er weinig aandacht voor de problemen van het platteland. De problemen van het platteland komen niet alleen in Friesland voor, maar ook in Groningen, Drenthe en in de noordelijke Duitse deelstaat Nedersaksen. Ik vind dat de drie Noordelijke provincies en Nedersaksen samen een bestuur moeten vormen. Om gezamenlijk oplossingen te vinden voor de krimp van de bevolking. Dat lijkt mij beter dan dat de regering in Den Haag tussen de problemen van de randstad door de problemen van het platteland oplost.
Er komen weinig volksvertegenwoordigers uit het platteland. Zij ervaren veel minder dat veel voorzieningen in de dorpen verdwijnen dan dorpsbewoners. Zij ervaren meer de problemen met de files, waar zij in de Tweede Kamer over praten. Op deze manier wordt een regionaal probleem van de randstad opgelost door de landelijke overheid.
Zouden de drie Noordelijke provincies zich aansluiten bij Nedersaksen, dan zijn er veel meer volksvertegenwoordigers van het platteland. Die zijn meer betrokken bij de problemen van de krimp en kunnen zij dus betere oplossingen bedenken. De randstad zou ook een deelstaat kunnen worden. Met een bestuur dat zich meer bezig houdt met fileproblematiek en botsingen tussen verschillende culturen.
Het nieuw landelijke bestuur zou zich dan kunnen beperken tot zaken die voor het hele land gelden: belastingen, uitkeringen, zeedijken en defensie.
Nederland heeft al een sterke samenwerking met Duitsland.
Duitsland is Nederlands belangrijkste handelspartner. 25% van de Nederlandse export gaat naar Duitsland. Ter vergelijking 10% van de Nederlandse export gaat naar Frankrijk en 4% naar de VS. Door de grenzen nog verder te openen is handelen nog makkelijker. Nu is het nog makkelijker een rekening van een Nederlands bedrijf te betalen dan van een Duits bedrijf. Bovendien moet de douane nog controles doen aan de grens. Met 1 land heb je die belemmeringen niet meer.
" Er is gevochten voor de Nederlandse vrijheid."
Ik ben blij dat Hitler de Tweede wereld oorlog niet gewonnen heeft. 65 jaar na de oorlog is er een heel ander Duits bestuur gekomen. Er blijft een kleinegroep mensen met racistische ideeën bestaan in Duitsland , maar ook in Nederland en in vrijwel elk ander land.
"Nederland en Duitsland verschillen te veel om samen één land te vormen."
1. Nederlands is niet hetzelfde als Duits of Fries. Dat hoeft niet te betekenen dat we drie verschillende landsbesturen nodig hebben. In landen als China hebben ze wel 10 verschillende talen.
2.In het Nederland hebben we nog een mooi gedoogd beleid voor softdrugs. Ik vind dat beleid niet zo helder. In mijn ogen hoort bij een gedoogde verkoop een gedoogde kweek. Of je moet er voor kiezen softdrugs helemaal af te schaffen. _________________ rinke89.hyves.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ben

|
Geplaatst: Do Mei 06, 2010 5:43 pm Onderwerp: |
|
|
Nederland opheffen is natuurlijk niet aan de orde
Het is ook wat achterhaald, Nederland is een onderdeel van Europa en die logge EU.
Wetgeving is deels en het monetaire bestel is al europees.
Nederland wordt meer en meer een provincie van de EU.
Alleen wordt de EU straks opgesplitst in een noordelijk, oostelijk en zuidelijk deel gezien de toestanden in Griekenland, Spanje, Portugal, Italie Hengarije, Roemenie enz enz. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Vr Mei 07, 2010 1:59 am Onderwerp: Re: Stelling: Nederland moet worden opgeheven. |
|
|
| rinke schreef: | | Het kleine Nederland kan niet alle problemen oplossen van zowel het platteland als van de randstad. |
Waarom niet?
Afgezien van het feit dat uiteraard geen enkel landsbestuur alle problemen kan oplossen zie ik niet in waarom het Nederlandse bestuur op dit gebied zodanig zou falen dat het land geen bestaansrecht meer zou hebben...
| Citaat: |
In het platteland hebben ze het probleem dat dorpen uitsterven: verdwijnen van werkgelegenheid, scholen, kroegen,dorpshuizen enz.
In de randstad hebben botsingen tussen verschillende culturen,angst voor andere culturen en file problemen. |
Dat is in andere (grotere) landen niet anders hoor. In Oost-Duitsland onstaan hele spooksteden omdat de bevolking wegtrekt, ondanks de honderden miljarden die West-Duitsland in het leefbaar houden van het oosten heeft gestoken.
In Frankrijk zie je ook dat het platte land leeg loopt Bijv. in Normandie zie je hoe 25% van de huizen in dorpen gewoon leeg staan en verkrotten. De Fransman wil er niet meer wonen, die trekken weg van het platteland. De leegte wordt nu deels gevuld door Engelsen en Ieren die met tienduizenden zijn neergestreken in dit Franse gebied.
| Citaat: | | De problemen van het platteland komen niet alleen in Friesland voor, maar ook in Groningen, Drenthe en in de noordelijke Duitse deelstaat Nedersaksen. |
Dus ook in het grote Duitsland.
Het idee dus dat Nederland te klein zou zijn om problemen in verschillende gebieden op te kunnen lossen klopt dus niet volgens je eigen betoog....
| Citaat: | | Ik vind dat de drie Noordelijke provincies en Nedersaksen samen een bestuur moeten vormen. Om gezamenlijk oplossingen te vinden voor de krimp van de bevolking. |
Tenzij je de grenzen wilt dicht gooien zie ik niet in wat het afscheiden van de noordelijke provincies van de rest van nederland zou kunnen bijdragen in het leefbaarder maken van het gebied.
Dat lijkt mij beter dan dat de regering in Den Haag tussen de problemen van de randstad door de problemen van het platteland oplost. |
De regering in den haag is slechts een onderdeel van het bestuur in nederland: je hebt ook nog de provinciale staten en de gemeenten. Die kun je ook inzetten om lokale en regionale problemen op te lossen.
Het is niet zo dat alles beslist vanuit den haag moet komen.
| Citaat: | | Er komen weinig volksvertegenwoordigers uit het platteland. |
Heb je een bron voor die informatie?
| Citaat: | | Zij ervaren veel minder dat veel voorzieningen in de dorpen verdwijnen dan dorpsbewoners. |
dorpsbewoners hebben dat zelf deels in de hand, bijv. door de dagelijkse boodschappen bij de buurtsuper te halen in plaats van de aldi of jumbo in de grote stad verderop.
Op het gebied van middenstand zie je dat er een schaalvergroting plaats vindt. Dat kun je als overheid niet echt voorkomen. Bovendien vind ik dat mensen niet continu naar de overheid moeten kijken voor oplossingen maar er zelf mee komen.
Bijv. door als dorpelingen de koppen bij elkaar te steken en er zelf voor te zorgen dat bepaalde voorzieningen in het dorp komen of blijven.
Het nieuw landelijke bestuur zou zich dan kunnen beperken tot zaken die voor het hele land gelden: belastingen, uitkeringen, zeedijken en defensie.
|
Wat je dus eigenlijk wilt is dat het bestuur wordt gedecentraliseerd.
Meer bestuurlijke macht naar de provincien en minder bestuurlijke macht bij de centrale overheid in den haag, die zich alleen met hoofdzaken bezig zou moeten houden.
Op zich zie ik dan niet in waarom nedersaksen er bij betrokken zou moeten worden: bestuurlijke herindeling van Nederland zelf is dan toch voldoende?
Nu is het nog makkelijker een rekening van een Nederlands bedrijf te betalen dan van een Duits bedrijf. Bovendien moet de douane nog controles doen aan de grens. Met 1 land heb je die belemmeringen niet meer.
De duane doet geen controles aan de grens hoor
maar je had het net over nedersaksen, en nu over duitsland?
dat scheelt nog al.
wil je een groot duitsland maken door nederland in deelstaten op te delen en aan duitsland toe te voegen?
ik zie daar de meerwaarde niet van in.
zoals ik eerder al aangaf: ook in duitsland zie je dat het platteland leeg trekt naar de steden toe. Sterker nog, het oosten van duitsland loopt gewoon leeg, inclusief enkele steden.
1. Nederlands is niet hetzelfde als Duits of Fries. Dat hoeft niet te betekenen dat we drie verschillende landsbesturen nodig hebben.
|
tja, kijk naar belgie: ook 3-talig, waarvan 2 dominant.
door verschil in taal en cultuur tussen vlaanderen en wallonie valt het land steeds verder uit elkaar. Feitelijk hebben beide delen een eigen bestuur en is het federale belgie een soort vazalstaat geworden.
| Citaat: | | In landen als China hebben ze wel 10 verschillende talen. |
ook in china loopt het platteland leeg, zijn de verschillen tussen platte land en megasteden echt enorm op elk gebied (delen platteland is gewoon nog zoals in de middeleeuwen terwijl de metropolen van china moderner zijn dan onze steden)...
Daarnaast is het type bestuur dat china heeft nu niet bepaald het bestuur dat ik in nederland of groot-duitsland zou ambieren...
| Citaat: | | .In het Nederland hebben we nog een mooi gedoogd beleid voor softdrugs. |
klopt, ooit bedacht om het justitiele apparaat lucht te geven zodat die hun tijd en energie kunnen steken in het opsporen en vervolgen van zwaardere criminaliteit dan het roken van een jointje.
| Citaat: | | In mijn ogen hoort bij een gedoogde verkoop een gedoogde kweek. |
mja, dat zou betekenen dat de boel gewoon legaal wordt.
En dat is niet de bedoeling ) _________________ Help mee om KDE 4.6 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sciurius

|
Geplaatst: Vr Mei 07, 2010 8:23 am Onderwerp: Re: Stelling: Nederland moet worden opgeheven. |
|
|
| rinke schreef: | | Ik vind dat de drie Noordelijke provincies en Nedersaksen samen een bestuur moeten vormen. |
Dus eigenlijk vind je dat naast Nederland ook Duitsland moet worden opgeheven.
Dan krijg je een klein 'landje' FrieGroDreNSaks dat te klein is om zichzelf te bedruipen en dus moet aansluiten bij een groter land (in jouw voorstel, Duitsland). Het lijkt me dat je daarmee dezelfde problemen krijgt die je juist wilde oplossen.
Ik begrijp vaak ook niet waarom je overal van die kleine stukjes land ziet die zich zonodig af willen scheiden om zogenaamd zelfstandig te zijn.
Overigens is het een leuke these om bestuurlijke eenheden te vormen aan de hand van gemeenschappelijke belangen en deze niet te laten beperken door de historische landsgrenzen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rinke

|
Geplaatst: Vr Mei 07, 2010 2:43 pm Onderwerp: |
|
|
Dus ook in het grote Duitsland.
Het idee dus dat Nederland te klein zou zijn om problemen in verschillende gebieden op te kunnen lossen klopt dus niet volgens je eigen betoog....
|
In Nedersaksen wonen ongeveer 8 miljoen mensen. De bevolkingsdichtheid is ongeveer gelijk aan die van Friesland. (NS 167 FR 193). Bij de provincie weten ze dat er urbanisatie is en dat de gemiddelde leeftijd omhoog gaat. Ondanks de daling van de bevolking in dorpen. Proberen ze de voorziening toch zo goed mogelijk op peil te houden.
Je kunt er dan voor kiezen om zelf het wiel uit te vinden, want er ontstaan toch spooksteden. Je kunt er ook voor kiezen. Het bestuur samen te voegen met een gebied dat vergelijkbare dorpen en steden heeft. Een bestuur wat ongeveer 9 miljoen mensen vertegenwoordigd. I.p.v 650 000. Voordeel van het nieuwe bestuur op de provincie Friesland ze hebben meer macht.
Voordeel van het nieuwe bestuur op het Nederlands bestuur: Het bestuur heeft meer aandacht voor het wegvallen van voorzieningen op het platteland.
Ik vind dat ze in Den Haag wel eens wat te veel hooi op de vork willen nemen. Een WK-voetbal organiseren en de olympische spelen. De kosten voor een WK zouden alleen voor Heerenveen al 40 miljoen bedragen. Dan denken ze in Nordrhein-Westfalen in onze deelstaat wonen net iets meer mensen als in Nederland. Wij kunnen de olympische spelen ook wel organiseren.
Tenzij je de grenzen wilt dicht gooien zie ik niet in wat het afscheiden van de noordelijke provincies van de rest van nederland zou kunnen bijdragen in het leefbaarder maken van het gebied.
|
excuus kleine wijzigiging:'krimp' vervangen door 'gevolgen van de krimp'.
Dat lijkt mij beter dan dat de regering in Den Haag tussen de problemen van de randstad door de problemen van het platteland oplost. |
De regering in den haag is slechts een onderdeel van het bestuur in nederland: je hebt ook nog de provinciale staten en de gemeenten. Die kun je ook inzetten om lokale en regionale problemen op te lossen.
Het is niet zo dat alles beslist vanuit den haag moet komen.
|
Vanuit Den Haag zijn er plannen de provincies op te heffen.
Den Haag heeft niet alle macht maar wel meer macht. De verkiezingsopkomst van de landelijk verkiezingen licht dan ook hoger.
Op zich zie ik dan niet in waarom nedersaksen er bij betrokken zou moeten worden: bestuurlijke herindeling van Nederland zelf is dan toch voldoende?
|
Meer macht bij de provincies is mijn ogen optie. De provincies hebben daarvoor te weinig inwoners. Zelfs met een Noordelijk landsdeel schiet het niet op.
provincies Friesland(0,65 miljoen inwoners) , Drenthe(0,49 ) en Groningen(0,57). 0,65 +0,49 + 0,57= 1,71 miljoen inwoners. Dat is nog geen kwart van het inwonertal van Nedersaksen.
De duane doet geen controles aan de grens hoor
|
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4001535,00.html
wil je een groot duitsland maken door nederland in deelstaten op te delen en aan duitsland toe te voegen?
|
Ja
tja, kijk naar belgie: ook 3-talig, waarvan 2 dominant.
door verschil in taal en cultuur tussen vlaanderen en wallonie valt het land steeds verder uit elkaar. Feitelijk hebben beide delen een eigen bestuur en is het federale belgie een soort vazalstaat geworden.
|
De verschillen tussen Nederlands en Frans zijn groter, dan de verschillen tussen Duits en Frans. Duits en Nederlands zijn allebei Germaanse talen. _________________ rinke89.hyves.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Za Mei 08, 2010 9:14 am Onderwerp: |
|
|
tja, je wilt een klein nederlandstalig gebied toevoegen aan een vele malen groter Duitstalig gebied, en je verwacht dat die Duitsers, die qua inwonersaantal de Nederlanders zwaar overtroeven, zich sterk gaan maken voor Nederlandse belangen? _________________ Help mee om KDE 4.6 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Za Mei 08, 2010 9:20 am Onderwerp: |
|
|
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4001535,00.html
Die controle verdwijnt niet in je plan, want dat is een controle tussen duitsland en luxemburg, die in stand wordt gehouden doordat bepaalde zaken in luxemburg belastingvrij zijn en in duitsland niet.
Datzelfde zie je tussen nederland en duitsland op het gebied van softdrugs: omdat die in duitsland niet gedoogd worden zal daar steekproefgewijs controle op volgen.
Wat je dus feitelijk wilt is dat nederland zijn eigen wetgeving gaat opgeven en geheel op gaat in duitsland?
Met welk doel?
ook in duitsland zie je dat de bevolking naar de stad toe trekt en het platteland dus onleefbaarder wordt.
Dan kun je wel friesland/groningen/drente willen toevoegen aan nedersaksen, maar hoe zit het dan met het platteland in overijssel, gelderland, zeeland, noord/zuid-holland, etc? _________________ Help mee om KDE 4.6 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rinke

|
Geplaatst: Za Mei 08, 2010 5:26 pm Onderwerp: |
|
|
| Rinse schreef: |
Wat je dus feitelijk wilt is dat nederland zijn eigen wetgeving gaat opgeven en geheel op gaat in duitsland?
Met welk doel?
|
Los van het feit dat Nederland moet worden opgeheven, vind ik dat er binnen de EU zoveel mogelijk dezelfde wetten moeten gelden.
Dan kun je wel friesland/groningen/drente willen toevoegen aan nedersaksen, maar hoe zit het dan met het platteland in overijssel, gelderland, zeeland, noord/zuid-holland, etc? |
Het noorden van Noord Holland kan ook wel bij Niedersachen. Het zuiden van Noord Holland en Zuid Holland bij de deelstaat 'de Randstad'. Gelderland, Flevoland en Overijssel bij elkaar een deelstaat. "Die grenze"
België ook opheffen. Walonië bij Frankrijk. Vlaanderen en Duitstalig-België bij 'het nieuwe land'. West-,Oost-Vlaanderen en Antwerpen samen met Zeeland een deelstaat. _________________ rinke89.hyves.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Zo Mei 09, 2010 1:06 am Onderwerp: |
|
|
Vanwaar eigenlijk die veranderdrift? _________________ Help mee om KDE 4.6 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rinke

|
Geplaatst: Di Mei 25, 2010 10:10 pm Onderwerp: |
|
|
| Rinse schreef: | | Vanwaar eigenlijk die veranderdrift? |
Mijn vader noemt mij "Duitsland fan". Ik doe in mijn vrije tijd een online cursus Duits. Daar leer ik over "Oost-Friesland en Noord-Friesland. De naam doet mij al denken aan de Nederlandse provincie. Zie veel overeenkomsten de waddeneilanden,het landschap en de dorpen.
Ik moest een betoog houden voor Nederlands. We waren helemaal vrij in onze stelling. Vanuit de school had ik een uitwisseling met Garbsen(ligt in de buurt van Hannover). Vooral onder de Nederlanders werden er veel grappen over Hitler en de Tweede Wereld oorlog gemaakt. Ik vind het jammer, dat alles wat Duits is gelijk in verband gebracht wordt met de nazi's.
Ik had verwacht dat de stelling tot veel reacties zou lijden in de klas. Ik wou geen betoog schrijven, waarmee iedereen het eens zou zijn. Mensen die al overtuigd zijn van een bepaald standpunt, hoef je niet overtuigen. Mijn bedoeling van mijn betoog was vooral de klas aan het denken zetten over een droom die ik heb.
Rinke _________________ rinke89.hyves.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Di Mei 25, 2010 11:46 pm Onderwerp: |
|
|
| rinke schreef: |
Mijn vader noemt mij "Duitsland fan". |
Yup, dat kan ik me nog herinneren
Maar dat lijkt me eerder reden om te emigeren dan mijn vaderland op te heffen om het te laten opgaan in het land waarvan ik fan ben...
| Citaat: | | Daar leer ik over "Oost-Friesland en Noord-Friesland. De naam doet mij al denken aan de Nederlandse provincie. |
Logisch, want Friesland is ooit een koninkrijk geweest dat zich uitstrekte van de Belgische kust tot en met de Deense westkust.
Maar je vraagt echter niet om een hereniging van de oude Friese gewesten om dat aloude koninkrijk weer nieuw leven in te blazen..
| Citaat: | | Ik vind het jammer, dat alles wat Duits is gelijk in verband gebracht wordt met de nazi's. |
Begrijpelijk, maar op zich is het wel logisch dat mensen bij een expansiedrift van Duitsland (als in: het opslokken van delen van Nederland) gaat associëren met het laatste regime in duitsland dat ook een expansiedrift had naar gebieden in omliggende landen die een gemeenschappelijke geschiedenis met duitse gebieden hadden.. _________________ Help mee om KDE 4.6 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rinke

|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2010 3:48 pm Onderwerp: |
|
|
Maar dat lijkt me eerder reden om te emigeren dan mijn vaderland op te heffen om het te laten opgaan in het land waarvan ik fan ben...
|
Door mijn intresse voor een ander land, maak ik automatisch een vergelijking met mijn eigen omgeving. Ik vind niet dat het Noordwesten van Duitsland veel verschilt met het noorden van Nederland. De verschillen zijn in mijn ogen heel gering.
In het regionale nieuws was laatst dat er niet speciaal reclame werd gemaakt voor de provincie Friesland, maar voor een gebied. Volgens mij zei Jannewietske de Vries iets als 'touristen komen niet voor een land, maar voor een bepaald gebied'. Ik ben van mening dat de provincie Friesland op meer terreinen kan samenwerken met Noordwest-Duitsland.
Ik ga zover dat ik beweer dat de verschillen tussen Friesland en het westen groter zijn. In Den Haag worden vooral de problemen die daar aan de orde besproken. 'stop de islamisering' in Friesland? 'nederland is vol' in Friesland? Natuurlijk is Den Haag niet het enige bestuursorgaan. Er bestaat ook nog iets als een provincie. Alleen die heeft bijna geen macht. Om Europese subsidies aan te vragen zijn zei gewoon te klein. Dat gebeurt allemaal via de landelijke regering. Leeuwarden is op Europese schaal niet meer dan een dorp.
Om problemen op te lossen moet je, gaan zoeken naar mensen die tegen hetzelfde probleem oplopen en vervolgens het probleem gezamenlijk oplossen. _________________ rinke89.hyves.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ben

|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2010 9:03 pm Onderwerp: |
|
|
Nee die Friezen moeten juist niet met de Noord-Duitsers.
Ik ben voorstander van het samenvoegen van de Friese gebieden met Denemarken en zuid-Zweden.
De Noord-Duitsers verplaatsen we iets naar het zuiden om hen weer samen te voegen met de Limburgers en de Luxemburgers. Het leeg gekomen noord duits gebied voegen we dan weer bij de Friezen
De Randstad daar maken we een groot moeras van en de voormalige bewoners van dat gebied verplaatsen we deels naar Engeland en Vlaanderen.
De walen verhuizen naar de lege gebieden van Frankrijk zodat wallonie een deel van Limburg kan worden.
Italie heffen we op dat is een land van fantasten.
Zuid Europa noemen we Frankenland en noord europa is het gebied van de gothen en friezen de zwitsers en Oostenrijkers noemen we helvetia.
Goddag og vi ses
Hilse fra mig |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2010 10:32 pm Onderwerp: |
|
|
| Citaat: | | Om problemen op te lossen moet je, gaan zoeken naar mensen die tegen hetzelfde probleem oplopen en vervolgens het probleem gezamenlijk oplossen. |
Mja, stel dat wij beiden dezelfde problematiek kennen, dan is dat voor mij geen reden om met je te trouwen
En daar komt je voorstel wel een beetje op neer vind ik...
Verder blijft leeuwarden een dorp op europees gebied, of het nu een provinciestad in nederland of in duitsland is. _________________ Help mee om KDE 4.6 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rinke

|
Geplaatst: Di Jun 15, 2010 6:37 pm Onderwerp: |
|
|
Mja, stel dat wij beiden dezelfde problematiek kennen, dan is dat voor mij geen reden om met je te trouwen
|
Als je nou samen woont en heel betrokken met elkaar bent.
Een kwart van de Nederlandse export gaat naar Duitsland. Veel Duitse bedrijven in Nederland gevestigd: Aldi, Liddl, ABN => Deutsch Bank, Arriva => Deutsche Bahn.
Uit ervaring zijn er ook veel Duitsers in Friesland. Vooral in de zomer om te zeilen. Veel meer dan uit andere Europese landen, als bijvoorbeeld Frankrijk. Natuurlijk zijn er ook veel mensen uit Oost-Europa, maar de verschillen tussen Oost Europa en Nederland zijn vele malen groter dan de verschillen tussen Duitsland en Nederland.
Duitsland is nog niet zo oud. Het waren apparte landjes. Je kunt het nog zien aan de zestien deelstaten. Frankrijk kent geen deelstaten. Dat heeft als gevolg meer verspreiding is van cultuur en macht. Dat vind ik veel mooier, dan het nederlandse systeem. Waar alles op de randstad gericht is. _________________ rinke89.hyves.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Di Jun 15, 2010 10:01 pm Onderwerp: |
|
|
mja, ik denk dat je beeld van Nederland een beetje scheef loopt.
Het is helemaal niet zo dat alle aandacht zich alleen op de randstad richt.
Uiteraard krijgt de randstad, toch het economische hart van Nederland, veel aandacht, maar dat zie je ook in andere landen, ook in Frankrijk met zijn departementenstelsel.
Kijk maar eens naar het wegennetwerk: bijna alle belangrijke wegen lopen van en naar parijs  _________________ Help mee om KDE 4.6 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|